Klachtenregeling JL Zorg en Welzijn
Heeft u een klacht?
JL zorg en welzijn vindt het belangrijk dat haar clienten goede en professionele zorg moet krijgen.
Kwaliteit van zorg onstaat in de samenwerkingsrelatie tussen client, mantelzorger, vrijwilliger en de zorg. Zorg is mensenwerk en het kan voorkomen dat u of uw naasten vragen hebben of niet tevreden zijn over de wijze waarop de zorg is uitgevoerd. Er is altijd ruimte voor verbetering en het is belangrijk dat u laat weten wat dan anders of beter kan.
Wat is een klacht?
Bij een klacht over de zorg denken veel mensen al snel aan een fout in de medische behandeling. Maar het kan ook over andere kwesties gaan. De aard en de ernst van de klachten kunnen verschillen Het kan zijn dat u niet tevreden bent over een behandeling, bejegening of gedraging (of juist het nalaten daarvan). Uw klacht kan zich richten tegen iemand die werkzaam is binnen JL zorg en welzijn.
Wie kan een klacht indienen?
In de eerste plaats kunt u als client zelf een klacht indienen. Ook uw wettelijk vertegenwoordiger kan dat doen. Met uw uitdrukkelijke instemming kunnen ook anderen namens/voor u een klacht indienen.
Voorbeelden klacht of onvrede over;
Zorg en dwang
Benadering
Behandeling
Medicatie
JL zorg en welzijn is aangesloten bij SOLO partners en VVAA verzekeringen en zal de klacht dan in behandeling nemen en er alles aan doen om de klacht te verhelpen dan wel dat er rust gevonden wordt in de oplossing hiervan.